8 maj 2013

Tomhet


Jobbade första dagen idag på nästan en vecka, det är vår på gång, fåglarna kvittrar men bara stillsamt, det är en konstig tom känsla i naturen som om den väntar på något.

Likaså känner jag mig, tom men som en tryckkokare. Det är något som vill ut.

Det är din födelsedag idag, jag skulle vilja skicka blommor, jag skulle vilja fira med dig och dina barn, kommer jag någonsin att möta dem igen? Jag hade drömt om att  tillbringa helgen i mitt vackra Bjäre med dig, äntligen få visa det för dig, kanske ta ledigt från jobb och väcka dig i stugan med blommor, sång och presenter.

Det är så mycket jag drömt om att få göra med dig.

Vem ska jag nu köpa blommor och presenter till. vem ska jag dela min barndoms Bjäre med, vem ska jag dela Trollstorp med? Vems drömmar ska jag få ta del av, Vem ska jag sova nära varje natt, med vem ska jag dela vardagens händelser och med vem ska jag älska naken i naturen? Åt vem ska jag laga frukost, och vem ska vänta mig med dukat bord efter jobbet? Vem ska jag laga mat tillsammans med....

Det känns tomt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar