23 apr. 2013

Mina ord

Sedan 9 dagar nu går jag igenom en svår men Fantastisk process i mitt Liv. och det kommer att pågå en tid till.

Mitt främsta verktyg idag är kommunikationen, det är i orden jag ser mig själv.

Jag skriver för min egen skull, inte för någon annan, med orden reder jag ut mina tankar och Känslor, där ser jag mig själv och får insikter på insikter. 


Jag kommer att publicera det mesta jag skrivit här på bloggen under den närmaste tiden, inte för att bli sedd eller för att någon ska tycka synd om mig, utan för att jag vet att det finns människor som kan känna igen sig i mina ord. När ni får läsa mina ord så befinner jag mig redan många steg längre fram i min process.


Jag tror att det är i Ärlighet, Öppenhet och Genomskinlighet vi Möter och Ser varandra, det är i Nakenheten vi speglar oss själva.  Därför delar jag orden här när jag har något att säga. Jag är Tacksam när mina ord kan Inspirera och vara till Glädje för någon, men det är till mig själv jag skriver.

Jag tror också att det är när vi inte vågar visa oss själva, när vi döljer något, som problem i människors relationer uppstår.

"Man måste få ha några hemligheter" har jag hört sägas, men varför det? Vad har vi att dölja, mer än oss själva för oss själva. Vad är det vi inte vill ta Ansvar för?

De som det berör och de som verkligen bryr sig är välkomna att höra av sig till mig om ni vill veta var jag befinner mig idag. Jag svarar om jag har tid och lust.

De som engagerar sig i andras olycka för att slippa se sig själv, och de som vill ta ifrån mig min smärta för att slippa sin egen, får söka sin energi någon annanstans. Jag har några Underbara Vänner som finns för mig och som låter mig vara där jag är, de speglar mig och hjälper mig att se mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar