29 apr. 2013

Den stora utmaningen

Jag är inte "perfekt" Jag är inte utan "fel" och "brister". Jag har rädslor och sår som gör att jag inte alltid är Ärlig mot vare sig mig själv eller andra. Det finns saker och beteenden som jag ogillar.

Särskilt svårt blir det när jag ser dessa saker och beteenden hos dem jag Älskar.

För mig är Kärlek att Acceptera och Älska någon precis som den är. Kärlek kan inte vara begränsande.

Den stora utmaningen för mig är att Älska någon i alla dess delar även de delarna som jag inte Älskar i sig.

Hur gör man det?

Även om jag inte är "perfekt" så är jag Perfekt precis som jag är och jag är precis där jag ska vara just nu. Naturligtvis är min Älskade också Perfekt med sina "fel" och "brister" och precis där hon ska vara just nu.

De saker och beteenden som jag ogillar hos min Älskade är något som jag är rädd för, de är en Gåva som hjälper mig att bli varse och Vän med mina rädslor.

Vågar jag se på och möta mina rädslor, då blir den stora utmaningen till den stora Möjligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar