10 jan. 2013

Byte av fokus

I mina tidigare relationer har jag verkligen försökt att släppa in partnern i mitt liv, men ändå har jag inte lyckats fullt ut. Då partnern har plockat bort disken och lagt något på "fel" ställe har jag blivit irriterad och krävt ändring. Partnern har känt sig kontrollerad och börjat gå på tå, rädd för att väcka min irritation.

I dag ser jag hur jag läkt denna bit i mig och skiftat fokus. Min Älskade Beatrice <3 vill gärna vara delaktig i mitt hushåll och började genast hon kom in i mitt Liv att plocka i hushållet, första gången jag hittade dl-måttet på "fel" ställe så dök irritationen upp bråkdelen av en sekund, men genast så blev jag i stället påmind om att det finns en Underbar Älskad Kvinna i mitt Liv. Varje litet spår påminner mig om Kärleken som vi delar, dl-måttet och osthyveln som hamnat "fel", bomullsrondellen på vasken, laddaren till hennes telefon i kontakten i sovrummet etc. är helt "Rätt" och fyller mig med Kärlek <3

Med denna insikt så läker jag ändå mer i mig... Sonen som har för vana att placera sin resväska med sina kläder och allt annat mitt på hallgolvet och lämna den där, som bär ner porslinet på sitt rum för att sedan plötsligt efter en månad fylla vasken med intorkad disk har hela tiden renderat massaor med ilska och irritation. Nu skiftar jag fokus och ser i stället min Kärlek till min Underbare grabb i alla spår han lämnar. <3

Jag ser att han ärvt sitt beteende från mig och minns hur jag gjorde allt "fel" för att bli sedd av min Fel-letare till mor, jag ser även hur jag själv ärvt henes fel-letande.

Nu skiftar jag fokus och läker det i mig, och kanske läker jag även Grabbens arv.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar