14 okt. 2012

I begynnelsen var ordet "Kärlek"

Före gryningen, naken under stjärnorna, denna frostiga morgon, fick jag en vision av hur allt hänger ihop... just Här och Nu.

I begynnelsen var ordet...

Skaparen tänkte:
"Låt Oss Uppleva Kärlek"
"Låt Oss skapa Kvinna och Man"

I en plötslig explosion
blev ordet till materia

Elektroner, neutroner och protoner
virvlade runt i oändlig mängd
från tomma intet

Tanken "Kärlek"
fick dem att attrahera varandra

De samlade sig
till atomer
och atomerna slogs ihop
till större atomer
två blev ett

Som drogs till varandra
Värme och ljus
uppstod

Under miljoner år
samlades de
tätare och tätare
varmare och varmare
ljusare och ljusare

En ny smäll
fick dem att smälta ihop
ändå mer
två blev ett
tre blev ett
fyra blev ett...

Nu fanns det många
olika atomer

Tanken "Kärlek"
fick dem att attrahera varandra

Molekyler uppstod
Molekyler blev till bakterier
Bakterier blev till celler

Tanken "Kärlek"
fick dem att attrahera varandra

Cellerna blev till större organismer
växter
maskar
insekter
fiskar
groddjur
reptiler
fåglar
däggdjur

Kvinna och Man

Du och Jag

Tanken "Kärlek"
fick Oss att attrahera varandra

Före gryningen
naken under stjärnorna
denna frostiga morgon

Såg jag hur
Allt var till för Oss
Hur vi är stjärnstoff
som attraherar varandra
för att uppleva Kärlek

Jag gick åter in
Kröp ner under täcket
till min Älskade Kvinna

Tanken "Kärlek"
fick Oss att attrahera varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar